Az oldalon az aktuális és újabb autómodelleimet tekinthetitek meg, ezenkívül pedig versek és filmkritikák, illetve filmelőzetesek is megtalálhatóak az oldalon.
Nikolett Zomborival egyeztettem és kérdeztem érdekli-e a film, mert ha nem, akkor elmegyek egyedül megnézni.
Előtte taliztunk, és ahogy ilyenkor szokás, beültünk előtte enni egyet.
Helyet persze nehezen találtunk, az Aréna Pláza is bővíthetné a kajálásra alkalmas helyeket, ahogy pár éve az Árkád is megtette plusz helyek kialakításával.
Utána még mielőtt felmentünk volna a moziba, beugrottunk a Tesco-ba, Niki vett egy literes kólát, Én meg gondoltam a kajálás utáni emésztést, segítem egy pálcikás jégkrémmel :D
Felmentünk az emeletre és még beugrott a DM-be, majd irány a mozi.
Vettünk egy nagy popcorn-t - Niki sajtos-bacönöst szeretetett volna, de az már nem volt aktuális - viszont így megkóstoltuk a Cheddar sajtosat és mivel a film kezdéséig még volt kb 10 perc, még a terem bejárata előtt falatoztunk kicsit.
Persze Niki aggódott is, mert mellettem egy család volt, egy fejkendős nővel és kis terrorista ivadékával, aki a nagy kólás poharat a műbőr foteles rész kartámlájára rakta.
Niki meg is jegyezte hogy jó lenne ha levenné onnan még mielőtt kiönti, de említettem neki, hogy akkor a gyerek addig is fog élni :D
Még gondolkoztam is hogy visszamegyek és veszek Én is egy cheddar sajtos popcornt, mert Niki felajánlotta hogy egyek nyugodtan az Övéből, de szinte csak faltam faltam, és megkértem hogy rakja el, mert így hamar el fog fogyni.
Én kivételesen vettem egy Kit-Kat bites kis csokigolyós adagot is, valamint az ilyenkor szokásos nagy kólát kértem és - ahogy Jake is megjegyezte a Két Pasi Meg Egy Kicsi egyik epizódjában - mint tudjuk azt nem örökre veszi az ember :D így még kezdés előtt felkerestem a mellékhelységet természetesen a három kagylós John Spartan féle meglepődés nélkül :D
Majd fogtuk magunkat és bementünk a terembe, a legfelső sorba középtájon.
Ugyanis mikor Niki foglalta a jegyeket, szinte az elsők között sikerült és még nem voltak foglaltak.
Kicsit meglepő is volt számomra a vetítések időpontja, mivel - kritikák nélkül - de jókat olvastam a filmről, ennek ellenére ma és vasárnap is csak egyetlen időpont volt mikor vetítették, az pedig a 16:40-es kezdéssel.
Elkezdődtek persze az ajánlók, reklámok, majd elsötétültek a lámpák és kezdődött végre a "movie" :D
Nikin észrevettem hogy kicsit kevésbé érdekelte a film, mivel alatta sokszor pötyögött üzenetben valakinek - még gondoltam is hogy esetleg rászólok vagy ilyesmi - mivel a mobil fénye - még ha le is van véve teljesen minimálisra - zavaró egy sötét teremben, mikor az ember a filmre koncentrálna.
Igaz így is volt egy kb nagyobb légy, vagy valami repkedő genyó, melyet szintén érdekelt a film és a vásznon nem egyszer letanyázott, valamint valamilyen rejtélyes kék fények is - nem, nem UFO-k - is láthatók voltak néha itt-ott, ami gondolom hogy a gép megfelelő pozícióját jelzi a vászonra való vetítés jó betájolása céljából, vagy ilyesmi.
A balomon meg egy srác játszadozott a pohara műanyag tetejébe szurkált szívószállal, hogy húzogatta kicsit le-fel, amit lehetett hallani.
Gondoltam is hogy esetleg megfogom partvis fejű barátunk séróját hogy kicsit tudjon már viselkedni, de persze ezek ilyenkor csak hirtelen kis gondolatok :D
A film kb kétharmad részénél kicsit kezdett melegem lenni, mondom jó lenne ha menne klíma, vagy legalább valami kis légkeverés vagy ilyesmi.
Általában nem szoktam spoileres kritikát írni egy filmről - akár jó volt, akár nem - de most kivételesen megteszem.
Kirsten Dunst-t nem kedvelem és nem is tartom jó színésznek, nem is ismerem más filmekből, kizárólag csak a Tobey Maguire féle Pókember filmekből.
De a Polgárháború című filmje ígéretesnek tűnt.
Jó volt az előzetes és érdekes témában fitogtatja megint az erejét Amerika - persze a hadieszközöket, harcokat illetően - ugyanis most saját határain belül, az államok között törnek ki harcok.
Van hogy beolvasnak, leköpik, megverik, rosszabb esetben "rosszkor van rossz helyen" és meglövik, más módon megsérül, vagy akár meg is hal.
Pedig a riporter semleges próbál maradni, nem kíván állást foglalni a jó vagy a rossz oldalán, csak azt akarja megmutatni, amit a kamera lencséjén keresztül lát, tapasztal.
Nos Kirsten Dunst a filmben pont egy ilyen fotóriportert alakít, akit szinte vonzzanak a veszélyes helyzetek, ám most saját hazájában szembesül ezzel.
Elhatározzák hogy eljutnak Washingtonba hogy az Elnökkel interjút készítsenek.
Van egy riporter társa, egy idősebb bottal járó ember, és hozzájuk csapódik egy frissen megismert fiatal kiscsaj is.
Mondhatnám hogy nem számítottam sok mindenre a filmet illetően, hogy kellemeset csalódok majd és igazam lett...
!!! INNENTŐL SPOILER !!! ha érdekel a film és megnéznéd ne olvasd tovább!!!, de nem hagysz ki semmit akkor sem, ha mégis tovább görgeted a sorokat szemeiddel.
A filmben tulajdonképpen nincsenek túl nagy jelenetek, vagy összecsapások, kb annyit kapunk belőle mint amit a trailerben is láthatunk, persze egy kicsit hosszabb részletekben.
A film inkább az érzelmi oldalra apellál, hogy hogy éli meg egy fotós mindezt, hogy egy olyan országban, melyben mindenkinek állampolgári alkotmányos joga hogy lehet fegyvere, hogy borul fel a társadalmi rend és tör ki a káosz.
Van benne egy-két meghökkentő esemény pl egy jajgató katona hidegvérrel és emberiesség nélküli lelövése, vagy később három másik társa kivonszolása csuklyákkal a fejükön és lehet várni hogy mi fog történni.
Ami kicsit megrázó, vagy mondhatni váratlan volt az a trailerben is látható piros szemüveges Elton John féle figura egyik-másik cselekedete, de mondhatni azokra is számítani lehetett, hogyha nem jó választ adsz hogy mit kapsz cserébe.
A film két legnagyobb és orbitális hibája az az, hogy:
1: nem tudjuk meg, hogy mi vezetett oda, hogy Amerikában az államok közt kitörtek a harcok
2: hogy hőseink mindenáron el akarnak jutni Washingtonba hogy interjút készítsenek az Elnökkel, mégis mikor sikerül bevenni a Fehér Házat, és a folyosókon előre törnek szobáról szobára a katonák, végre ott találják és a riporter mégis hagyja hogy simán lelőjék.
Úgyhogy...
De itt még mondhatni az is érdekes, hogy az Elnök hogyhogy nem volt a földalatti bunkerben vagy más helyen, mivel a Támadás a Fehér Ház ellen filmben láthattuk amint egy földalatti bunkerbe menekítik, de hogy ez persze igaz-e, tényleg van-e egy olyan létesítmény, vagy csak annak a filmnek volt egy opciója az más kérdés.
Mikor a kapun készülnek bemenni felvetődik a kérdés hogy vajon ki a jó és ki a rossz, mivel vannak a nyugati erők (Texas és California) akik szintén amerikai katonák, amerikai felszerelésben és vannak azok, akik az Elnököt és a Fehér Házat védve lőnek a másik oldalról, akik szintén amerikai katonák, amerikai egyenruhában.
Láthatjuk amint ember embernek válik farkasává, hogy mennyire nem számít, vagy mondhatni olcsó az emberélet, és hogy a fegyverek mindenhol jelen vannak, de azok önmaguktól nem gyilkolnak.
Mert ahogy a mondás is tartja: a fegyverek nem ölnek embert.
Az ember öl embert.
Úgyhogy a film ilyen szempontból egy nagy csalódás volt számomra, nagyot csalódtam benne, pedig a trailer alapján ígéretes és jó filmnek tűnt.
Nem ajánlom senkinek!!!
Polgárháború előzetes:
Nincs Aki Megmentsen - KRITIKA by Terensz:
Ugyan csak pár napja szereztem tudomást erről a filmről, mikor egyik reggel még kint az üzlet előtt - miután megvolt a reggeli bevágása - olvasgattam a híreket és görgettem a facebook-on - de nagyon vártam.
Egy barátommal terveztem is hogy elmennék moziba megnézni, de ott sajnos nem vetítették, csak Disney+on, viszont Nikinek van, így megbeszéltük hogy akkor szombatra betervezünk egy mozizást.
Mivel tegnap kicsit fárasztó napom volt, éreztem hogy 10-ig biztos aludni fogok, de azért beállítottam rá az ébresztőt.
Beugrottam az egyik kisboltba venni egy kis nasit és egy-két szendvicset - mivel nem is kajáltam otthon, úgy indultam el - majd miután a kutyákat sikerült lenyugtatni hogy ne izeg-mozogjanak, már el is indítottuk a filmet.
Ha érdekel egy film, akkor még akár feliratos változatban is képes vagyok megnézni, és noha ezt is "eredeti nyelven" néztük meg, de mivel túl sok szöveg nincs benne, nagyon olvasni sem kell, mivel itt kellően lehet fókuszálni a szereplőre és a cselekményre.
Közben ettem a szendvicset, de azért volt egy olyan jelenet mikor a kezemben a szendvics és a rágás folyamata is megállt egy pillanatra :D
A film jó, az elejétől kezdődően jól adagolja a feszültséget - persze a trailert látva néhol lehetett sejteni hogy mi fog történni - és egy két helyen konkrétan azt tette amit épp akkor mondtam hogy "Most kéne azt csinálni hogy...." :D
Az idegeneket is látjuk benne rendesen, háromféle külön típusuk is felbukkan a filmben.
Bár volt egy rész, mely nem volt benne végül is a filmben - vagy csak elsiklottam felette - ez pedig a trailerben az a rész, mikor a nagylábú lény üldözi a végén.
Emlékem szerint ez a rész nem volt benne.
Az UFO téma mindig is érdekelt, igaz engem leginkább odáig mikor valami ismeretlen, szokatlan eredetű valamit látunk az égen, mikor már a lényeket is, azért kevésbé rajongtam.
Viszont mégis mindig - ha kezemet a szemeim elé tartva is, de az ujjaim közt lévő kis réseken át - néztem azért :D
Volt egy-két dolog melynél azért felmerültek kérdéseim, valamint volt olyan rész is ahol "oké, ez megvolt, de ne már..." és a filmben lévő korábbi eseményre is választ kapunk, hogy Brynn miért lett kiközösített a kis városkában.
Jól mutatja be a film, hogy az ijesztő vagy parás jelenetek még mai napig sem mentek ki a divatból, és a villódzó, vagy kapcsolt fények is mai napig ugyanolyan hatást képesek kiváltani a nézőből.
A film vége kissé meglepő és érdekes (jellemezhetném akár Fridi anno lévő műsorának nevével is hogy "mulatságos"), és nem is tudom hogy miért úgy alakult ahogy, vagy mi volt vele a cél, de mivel nem akarok semmit elárulni róla, így inkább erről nem írnék többet :D de nem tudom mi értelme volt egy ilyen befejezésnek.
Ettől függetlenül remek film, bátran ajánlom mindenkinek hogy nézze meg, akkor is ha nem rajong az eredeti nyelvű, feliratos filmekért, de mivel említettem hogy nincs benne sok párbeszéd, így olvasás helyett végig a filmre tud koncentrálni a néző, mert olvasni nem sokat kell a filmben.
Előzetes:
Badman - A Nagyon Sötét Lovag - FILMKRITIKA - by TERENSZ :D
Cédric, a hányattatott sorsú filmszínész bárhogy próbálkozik, nem sikerül elérnie a várt áttörést karrierjében…egészen addig, amíg egy véletlennek hála ölébe nem pottyan egy álomlehetőség.
Felkínálják neki Badman, az első francia szuperhős szerepét.
Öröme azonban nem tart sokáig, mert beüt a krach – az első forgatási napról hazafelé tartva balesetet szenved, elveszíti az emlékezetét és zavarodottságában azt hiszi, tényleg ő Badman.
Így hát felölti a szuperhőshacukát és beleveti magát az éjszakába, hogy nekilásson az igazságosztásnak.
Cédric a nővérénél lakik, pizzafutárként dolgozik, volt egy szánalmas reklámszerepe, és ezen felül meghallgatásokra jár, hogy végre színész lehessen.
Meg is kapja a szerepet.
Felveszik a jeleneteket a forgatáson, még rajta van a szuperhős ruha, ám kap egy fontos hívást ami miatt el kell rohannia és hirtelen a forgatáson lévő autót viszi el, amiben benne van a filmes rossz arc táskája a teli pénzzel, egy pisztoly, a csomagtartóban egy hulla kellék bábú és a baleset után amnéziás lesz, nem emlékszik a nevére és teljesen valóságosnak éli meg hogy Ő Badman, a szuperhős :D
A facebook-on értesültem a filmről görgetés közben, miközben az ISZDB (Internetes Szinkron AdatBázis) oldal feldobta a film szinkron adatait és mondom megnézem az előzetesét.
Egyértelmű hogy a film a Batman paródiája mondhatni, de voltak benne jó kis filmes utalások is ahogy az előzetesben is látható (de még azon kívül is akad) pl a tetőcsomagtartós Dacia-nál, melynek azt hiszem tudjuk a típus megnevezését :D, a poénokon is lehet röhögni, úgyhogy nem rossz vígjáték, egyszer meg lehet nézni, tudtam rajta azért röhögni :D
Ezen kívül a humoroknak is van egy mellékszála, a barátait illetően, mivel a kék ruhás szemüveges, Cédric anyjával kavar, a kockás inges sapkás meg bogyókat szed és hallucinál, ezenkívül a kék inges szívatja a sapkás egyént hogy a fiatal csaj nevében írogat neki sms-eket.
A sapkásnak is volt egy-két hallucinációja amin röhögtem, mikor pedig hegesztősapkában van két gyújtós palacckal, akkor utána volt hogy magamra ismertem és dejavu érzésem volt, de ezt majd csak volt kollegáim, esetleg egy-két barátom fogja érteni hogy miért (mikor röhögtek az étteremben mikor sztoriztam) (és amennyiben megnézi a filmet)...
Úgyhogy egyszer meg lehet nézni, röhögni is lehet rajta.
A film története: (spoilert nem tartalmaz, mivel ezek mind láthatók a trailerben)
A 32 éves Maddie Barker, Montaukban dolgozó Uber-sofőr és csapos csődeljárás előtt áll, miután az autóját lefoglalták, és megpróbálta kifizetni az édesanyjától örökölt háza után fizetendő ingatlanadót. Kétségbeesetten próbálja elkerülni az otthona elvesztését, ezért elfogad egy szokatlan hirdetést, amelyben új munkaadói, egy szülő-páros arra kérik, hogy "randizzon" 19 éves fiukkal, Percyvel. Percynek még nem volt tapasztalata a lányokkal, az ivással, a bulikkal vagy a szexszel, és a szülei azt remélik, hogy erősíteni tudják az önbizalmát, mielőtt ősszel a Princetoni Egyetemre járna.
Maddie megpróbálja elcsábítani Percyt az állatmenhelyen, ahol önkéntesként dolgozik, de miután felajánlja neki, hogy hazaviszi, a férfi tévesen azt hiszi, hogy a nő el akarja rabolni, és lefújja. Ennek ellenére beleegyeznek, hogy másnap randevúzni mennek. Maddie és Percy másnap este egy bárban találkoznak, majd meztelenül fürdőznek a tengerparton.
Maddie és Percy továbbra is randiznak, egyre többet osztanak meg egymással, és barátságot kötnek. Mindketten elárulják, hogy sosem jártak szalagavatóra, ezért egy szalagavató estét imitálnak, és elmennek egy puccos vacsorára. Ott Percy találkozik egy ismerőssel, aki meghívja őt egy partira. Miután Percy és Maddie összevesznek a hosszú távú terveikről, Percy elmegy a buliba, míg Maddie keresi őt, és megtalálja, miután bevett egy ibuprofént alkohollal.
Élvezettel vetettem bele magam egy mozizásba a hétvégén Nikolett Zombori társaságában, mivel a Barátnőt Felveszünk ígéretes vígjátéknak ígérkezett. Pénteken egy finom vacsora a Nyugatinál lévő Itoshi japán étterembe, szombaton egy vadászott Romániai üdítő beszerzése, vasárnap reggel modell börze, majd miután hazaértem és még gyorsan megrittyentettem a cikkeket az 1-2 friss beszerzéses példányomról, készülődtem a délután mozizásra. Persze már ott voltunk kb másfél órával előtte, nyomtunk egy közös ebédet, valamint még beugrottunk a Media Markt-ba egy műszaki cuccot nézni, melyet kifizetett és a mozizás után visszatértünk átvenni a terméket.
Adott Maddie aki Über sofőrként dolgozik, de elveszik a kocsiját és veszélybe kerül a háza is. Talál egy hirdetést, melyben gazdag szülők felajánlanak egy autót annak, aki képes a magányos, visszahúzódó fiúkat kimozdítani a családi burokból. Már a film elején magamra ismertem, mivel Én is hasonló kategória vagyok, a lányokat szeretem, de sose voltam sikeres a szerelemben. Vagy nem viszonozta aki nekem tetszett, vagy épp másba volt szerelmes, vagy pedig olyan helyzetem volt, mikor nem lett volna életképes a dolog. Noha Muterék még nem adtak fel ilyesfajta hirdetést velem kapcsolatban :D A film nem rossz, egyszer meg lehet nézni, de sajnos kb annyi és olyan poén található a filmben, mint amit az előzetesében lelőnek. Szóval aki arra számít hogy szét fogja röhögni az agyát egyik-másik, ilyen-olyan poén után, az sajnos csalódni fog, pedig Én eleinte így éreztem. Van benne merész jelenet is, ami konkrétan Jennifer Lawrence meztelenségét illeti, mivel top egy az egyben láthatjuk Éva kosztümben a tengerpartos jelenetnél, ami meglepő volt számomra. Így Bocsinak bizonyára kedvence lesz a film :D Jennifer Lawrence-t Én leginkább az Éhezők Viadala filmekből ismerem, melyeket eleinte nem tartottam nagyon érdekesnek, de megnéztem őket és nagyon jó filmek. Láttam a Vörös Veréb című filmjét is - igaz még egyszer se végig - melyet itthon (is) forgattak és ott is volt meztelen jelenete, de diszkréten egy másik tag hátának mutatásával kitakarva. Így itt nagyon meglepett hogy teljesen láthattuk meztelenül. Nem nagyon akarok spoilerezni a filmről, de mint persze a trailerben látható Maddie elfogadja az ajánlatot, aminél már persze elsőre is felmerülnek kérdések hogy ez vajon mennyire helyes, mert noha nem akarok általánosítani, de sajnos van nem egy "aranyásó" kategória amely képes eladni az erkölcsi normáját a jó életszínvonal, autó, drága cuccok tekintetében. Természetesen nekem is volt "hasonló kapcsolatom", amit inkább mondhatni üzleti kapcsolatnak lehetne nevezni, de mivel sokaknál a rossz kapcsolat, vagy kíváncsiság viszi bele az embert, addig Én elmondhatom hogy teljesen saját döntésem volt és nem csaptam be, vagy hazudtam senkinek az alatt, mivel nem volt párom. Természetesen tisztelet a kivételnek, mert vannak rendes lányok is, ahogy nem minden férfi se disznó. Ugyanakkor valamilyen szinten félig meddig megértem az álláspontot, mert itt mondhatni a kényszer viszi rá Maddie-t hogy elvállalja ezt - ugyanis a megélhetés és a lakhatás múlik rajta, noha elmehetne egy gyárba is dolgozni, de természetesen ha nem is úgy, de igyekszik - és olyan szempontból is jó a film, hogy nem feltétlen a pasinak kell megtennie az első lépést. Valamint azt illetően is, hogy a rendes srácok is lehetnek jók, akik lehet hogy eleinte kicsit félénkek, nem túl férfias jellemek, de sokkal jobban járhat velük egy lány ha ad egy esélyt, mint sem egy macsóbb kategóriának, akinek lehet csak egy újabb luk az övén. Egy-két dolog máshogy volt a filmben - nem nagy dolgok - csak pl más szóhasználat mint a trailerben pl a "randi" helyett "járás" volt, az állatmenhelyes résznél is a "szőröskéd" helyett "lompos" volt, amely szerintem kevésbé passzolt így egy kutyához mint a szőröske megfelelője, Matthew Broderick szinkronja is más volt - úgy vettem észre Rudolf Péter adta a hangját - valamint a Long Island-i jeges tea esetnél nem volt a poén hogy "miért oroszországból rendelted a barátnődet" mikor Maddie egy korábbi pasijával kerül beszélgetésbe az asztalnál. Ami kicsit furcsa volt a számomra az az, hogy Maddie bagózik, amivel nem lenne baj, mivel mint tudjuk mindenkinek saját szívügye, de mikor a tábortűznél ül és elszív egy-két slukkot, azt szerintem ki lehetett volna hagyni a karakteréből, lévén itt egy aranyos és rendes lány feelinget mutat magáról Percy felé, valamint hogy harcol hogy megtartsa a házát, később mégis változik a dolog - hogy miért vagy hogy, azt nem árulom el - valamint persze azzal szerintem nem árulok el titkot vagy spoilert hogy Percy megtudja a dolgot hogy a szülei felfogadták Maddie-t és hogy egy kocsiért csinálja az egészet. Ilyesmire amire volt példa az a Matthew McConaughey és Sarah Jessica Parker féle "Anyám Nyakán" című filmben volt, melyben nagyon tetszett a meglepetés ereje mikor összehozza őket és jól megszívatja mindkét felet. A szüleit is és a csajt is akit "felbéreltek". Viszont Maddie is megkedveli a csendes, visszahúzódó félénk srácot és felmerül a kérdés hogy vajon számít-e még az autó és főleg az hogy miért csinálja, mert amikor Percy rájön erre, akkor persze az adott fél okkal érzi magát becsapva és hogy félrevezették, játszottak az érzelmeivel, amit Ő valósnak hitt és igaznak élt meg. Jennifer Lawrence-ben megvan egyaránt az aranyos kiscsaj, a harcos amazon és az elegáns díva oldala is, de sajnos ez kevés hogy sikeres vígjáték legyen. Mindenesetre előtte egy-két helyen jókat olvastam a filmről, de nálam sajnos nem hozta azt amit elvártam volna egy vígjátékot illetően. Úgyhogy egyszer meg lehet nézni, de sajnos nem egy poénokban bővelkedő és rekeszizmokat megdolgoztató vígjáték.
"1985. szeptember 11-re kell visszautaznunk az időben, ugyanis ezen a napon találták meg a 40 éves Andrew C. Thornton holttestét egy autóúton Tennessee államban, Knoxville városa környékén.
Thornton elegáns ruhát, fekete kesztyűt és egy golyóálló mellényt viselt, a tartalék ejtőernyője pedig a hátára volt csavarodva, mivel egy robotpilóta módba állított, az Atlanti-óceán felé irányított Cessna 404 típusú kis repülőgépből akart kiugrani.
Halálának napján nagyjából 15 millió dollár értékű kábítószert birtokolt a csípőjére rögzített sporttáskában, ami 35 kilót nyomott.
Találtak még nála pár ezer dollár "költőpénzt", éjjellátót, iránytűt, egyéb, túléléshez szükséges cuccokat, na meg két pisztolyt és töltényeket is.
Repülőgépe 97 kilométerrel odébb, Észak-Karolinában, Hayesville közelében landolt, pontosabban egy hegynek csapódott.
A Georgiai Nyomozó Iroda (GBI) - ami azért érintett az ügyben, mert Georgiában esett le a Kokainmedve kábítószeradagja - megállapította, hogy Thornton a repülőből kiugorva beütötte a fejét a gép farkába, elvesztette a fő ejtőernyőjét, majd nem tudta kinyitni a tartalékot sem, tehát abszolút balszerencséje volt, gyakorlatilag szabadeséssel csapódott a földbe.
Barátai szerint a férfi milliomos volt ekkorra, mivel egy ideje már drogcsempészként működött.
A végzetes napon is Kolumbiából szállított árut, de az túl nehéznek bizonyult, ezért partnerével úgy döntöttek, elszórják út közben, majd utólag összeszedik a csomagokat.
1985 decemberében jelentette a GBI hogy Georgia és Tennessee állam határán, a Chattahoochee-i Nemzeti Erdőben ugyanannak az évnek a novemberében egy vadász rátalált egy 79 kilogrammos fekete medve tetemére egy kifosztott drogszállítmány mellett.
A csalafinta vadász ezt akkor nem közölte a hatóságokkal, azok egy vad- és halkereskedőtől tudták meg, hogy mit művelt magával a Kokainmedve.
A szegény állatra úgy bukkantak rá, hogy visszakövették Thornton repülőgépének az útvonalát, amelyen kilenc, drogcsomaggal teli zsákot találtak elszórva, a tizedik volt a "kokómaci" pusztulását okozó pakk.
December 20-án találtak rá a GBI emberei a tetemre, és mint kiderült a laborvizsgálatok során, a 40 kibontott csomag tartalmának egy jelentős részét a torkos maci "zabálta fel", azaz drogtúladagolásban pusztult el szegény pára."
Úgyhogy ennyi a film valós története és ezt viszi el egy beteg - ám de gyenge - horrorvígjáték kategóriába a film.
Eredetileg nem ezt a filmet terveztem megnézni a minap - noha ugyanúgy tervben volt - de mégis erre esett a választás.
Mikor megláttam róla az előzetest egy beteg vígjáték rajzolódott ki bennem.
Mivel az is :D
Egy beteg film, mely egyébként igaz tényeken alapul és egyben sajnos Ray Liotta színész egyik utolsó alakítása is a filmben sajnos, de vígjátéknak gyenge.
Szép tájak, friss levegő, nincs is annál jobb mint mikor az ember kimozdul.
Viszont leselkednek veszélyek az emberre.
Kullancsok, darazsak, valamint figyelni kell arra is hogy hova lépsz és óvatos légy.
De jelen esetben itt más miatt kell aggódni.
Ugyanis vannak veszélyes állatok is mint pumák, farkasok, medvék.....főleg ha az utóbbi még be is van kokózva :D
A film úgy kezdődik - ez nem spoiler - hogy repülőben emberünk dobálja ki a kokós táskákat.
Ez már a filmből is kiderül és tény hogy így lesz betépve a maci is.
A medve természetesen cgi, de jól meg van csinálva legalább.
Először megismerjük a karaktereket pár percben.
Egyszer meg lehet nézni, egy-két dolog kiszámítható a filmbe, de nagyon beteg egy film és sajnos gyenge vígjáték, az előzetese alapján jobbnak, poénosabbnak tűnik mint amilyen, mivel a poénos részeknél nevetsz, de csak abban a pillanatban, nem még pár perccel később is, úgyhogy ezt csalódásnak mondanám mivel a poénok nem túl erősek és ütősek, ráadásul egy vidéki anyuka is felbukkan aki keresi a lányát az erdőben és hirtelen szuperhős Anyává válik, ahogy a drogdíler fiával császkáló feka, valamint a rendőr sem különösebben felépített vagy emlékezetes karakter.
Úgyhogy egyszer meg lehet nézni...........de az is elég is.
1462-ben járunk, amikor Erdély már jó ideje élvezi azt a békét, amelyet a harcedzett III. Vlad havasalföldi fejedelem és szeretett felesége, Mirena (Sarah Gadon) bölcs és igazságos uralkodása biztosít.
Ügyes politikájukkal elérték, hogy országuk ne sodródjon háborúba, és népük védett legyen a hatalmas Ottomán Birodalomtól, amely világuralomra tör.
Ám amikor II. Mehmed szultán (Dominic Cooper) ezer havasalföldi fiút követel - köztük Vlad gyermekét, Ingerast (Art Parkinson) -, hogy janicsáriskolába küldje őket, a fejedelemnek döntenie kell: követi apja példáját, és odaadja a fiát a szultánnak, vagy egy szörny segítségét kéri, hogy legyőzhesse a törököket, ezzel örök kárhozatra ítélve önnön lelkét.
Először is meg kell mondjam, hogy ilyen régi kori, lovagos, kardozós filmeket általában nem szoktam nézni, és kimondottan a Drakula vagy vámpíros filmek se nagyon érdekelnek, de múltkor véletlenül maradt ott az egyik csatornán a tévé és elkezdtem nézni az Ismeretlen Drakula című filmet és nem volt rossz.
Jó volt a szinkron és a film is felkeltette az érdeklődésemet, így adtam neki egy esélyt és nem tűnt rossznak.
Igaz nem tudtam végignézni, mert sajnos későn adták és másnap korán kellett keljek.
Most viszont bepótoltam.
Adott egy fejedelem ki békében él feleségével és gyermekükkel és amint már a történetből kiderült a Szultán ezer fiút követel - Vlad gyermekét is beleértve - hogy az oldalán harcoljanak.
Vlad ebbe nem hajlandó belemenni és a közeli hely tetején lévő szörnyet keresi fel, hogy átvegye tőle emberfeletti hatalmát, amivel legyőzheti a Törököket és főleg megvédheti családját.
Jól tükrözi a film azt, hogy egy férfi, egy Apa, bármire képes a családjáért, még akár a lelkét is képes eladni az Ördögnek, vagy szörnyeteggé válni, csak hogy megvédje őket.
De vajon sikerül-e egy több százezres, vagy milliós hadurat legyőznie, hiszen az ezüst és a napfény ugyanúgy gyengéi és az ellenség nem feltétlen este támad.
És ha a népe vajon rájön hogy Ő mivé is lett, vajon kitartanak-e mellette, vagy mint e világi démont, meg akarják szabadítani?
Arról nem is szólva hogy a szomjúság ugyanúgy kínozza, ha kitart addig míg legyőzi a Szultánt akkor újra emberré válik, de ha enged a szomjúságnak örök kárhozatra ítéltetik és szörnyeteg marad.
Jól megcsinálják őket mind történetben, mind CGI-ban.
Az orosz filmekben az a közös elem, hogy szinte mindig akad egy vétlen, ártalan, gyengéd nő, akivel kialakul valami.
Itt is ez a helyzet.
Nyikolaj bolyong az erdőben miután lezuhant a gépe és el akar jutni Moszkvába, de időnként kapunk bejátszott jeleneteket hogyan alakul a sorsa Olgaval, kit egy kirablás alkalmával ismer meg és segít neki.
Katona és a nő között kialakul a vonzalom és ígéretet tesz, hogy vissza fog térni hozzá.
A lezuhanás után szembe kell néznie azzal, hogy talán nem is maga a háború a legrosszabb amivel számolnia kell, hisz egyedül van, üldözik a nácik, a farkasokkal is összetűzésbe kerül és még ott van az éhezés is, valamint az is hogy egyre rosszabbodik az állapota.
Úgy érzi hogy biztosan vége lesz, így, vagy úgy, de ígéretet tett Olganak hogy visszatér hozzá.
Akciókban nem nagyon bővelkedik a film, vagyis mondhatnám inkább úgy, hogy van benne a film elején, közben is, nem egyszer, de nagyon váltogat a téma az akció és a nyugis részek között.
A film inkább egyrészt szerelmi történet, másrészt az újrakezdésre, a kitartásra helyezi a hangsúlyt, mint sem kimondottan háborús film.
Persze vannak nácik, tankok, repülők, lövések, robbanások, de nem viszik túlzásba.
A filmet úgy jellemezném, hogy eredetileg azoknak a bátor pilótáknak állít emléket, kik elvesztették a lábukat, viszont mégsem adták fel és utána újra repülni kezdtek és kiérdemelték a Szovjetunió Hőse érdemrendet, viszont olyan sok légi csata jelenet nincs benne sajnos.
Volt benne számomra kicsit meghökkentő de mégis reális jelenet, mely jól szimbolizálja a nácik kegyetlenségét.
A filmben egyébként szerepel Maria Poezzhaeva aki névre bizonyára nem mond semmit, viszont hogyha a "Csernobil - Elválaszthatatlanok" című filmet említem, melyben Ő volt a fiatal kiscsaj aki zongorázott és ott volt a reaktor robbanáskor, akkor már inkább beugrik kiről is van szó.
Éreztem hogy Ő az, mert nézem az egyik ápolónőt és mondom: nagyon ismerős nekem.
"OJ" lovak tenyésztésével és idomításával foglalkozik Apja "Otis" társaságában. Hamarosan valami váratlan történik (nem spoiler, mivel a trailerben is benne van) és az idős férfi leesik a lóról és meghal. Csakhogy nem természetes halált hal. Nemsokára meglátogatja a vidéki farmon található OJ-t városi közegben élő húga "Emerald" ( vagyis "M") A közelben van egy kis country park, melyet "Ricky" irányít (a The Walking Dead-ből ismerős "Glenn") Hamarosan rájönnek hogy valami furcsa és különös történik a szurdokban ahol élnek.
Már rögtön a film elején történik valami. Azzal persze nem mondok újat - mivel a trailerben is látható - hogy valami elkezd hullani az égből, majd az idős férfi leesik a lóról. A film cselekménye egyébként izgalmas. Bár van ahol az ember kicsit ellaposodottnak érzi, de néztem még csak 45 percnél jártam a film nézésében és már volt egy-két érdekes dolog. Választ kapunk egy korábbi tévés eseményre is, melyen majommal forgattak és kaotikusan végződött. Már ott lehetett ennek a dolognak esetleg szerepe, mivel egy cipő mered az égnek élére állítva, ami természetesen ellentmond a fizika törvényének, mert el kéne dőlnie, mégis áll, valamint "Ricky" az ázsiai country park tulaja is sejthetett már valamit.
Érdekesnek érdekes film, de ugyanakkor az is igaz hogy semmi értelme sincs. Ugyanis rengeteg olyan dolog van melyre nem kapunk választ. Ezeket nem írnám le mert nem akarok spoilerezni, noha egy-két kisebb dolgot már így is mondtam :D Mondjuk inkább a feszültségre és a cselekményre koncentrál, valamint kissé erőltett benne ez a "feka feeling" és egyszer meg lehet nézni, de sajnos jobbra számítottam, mert sok kérdést hagy maga mögött és mivel ezekre nem kapunk választ, olyan értelmetlen az egész. Szóval egyszer meg lehet nézni a filmet, de nem nagy szám.
De sok halott temetetlenül maradt, és ők a mi világunkban rekedtek.
És egyre dühösebbek, amiért nem találnak nyugalmat.
1918 fagyos telén Tomás (Klem Viktor) az I. Világháborúban súlyos sérülést kap.
Halottnak gondolják, már épp a földkupacban fekszik, mikor is látomása van egy 10 év körüli kislányról aki visszahívja és egy idős katona kiszúrja a tömegsírban hogy még él.
Ezekután az idős katonával, egy vándorcikusz tagjaiként járják az országot és Tomas abból próbál megélni, hogy halottak utolsó fényképét készíti el a családjuk körében.
Egyszer csak betoppan az a kislány akit látomásában látott és elhívja magához a településükre.
Tomas szállást kap, és egyre több furcsa dolog történik.
A kísértetek közölni akarnak vele valamit, és ő elhatározza, hogy kideríti, mi a céljuk.
De veszélyes terepen jár: minden rossz mozdulat egy új, az előzőnél is vadabb támadást vált ki.
Már rögtön a film nyitó jelenete afféle Ryan Közlegény Megmentése stílusban kezdődik, csak annyiból más hogy nem az amerikaiak és nem a II. világháborúban röpködnek a levegőbe, hanem az I. világháborúban harcoló katonák és azért olyan hosszú, kemény, véres esetekre sem kell számítani.
A film címe nekem olyan semmit mondó.
Amerikaiasan akarna hangzani, de semmitmondó.
Mondjuk jobb mint ha az Árnyak Játéka vagy Terrorizáló Démonok, vagy valami más, béna magyar fordításos cím lenne.
A nyitójelenet jó és dramaturgiai, a morgó aláfestős "zene" is kellően jó.
A film eleve egy érdemes témát feszeget, vagy hoz fel, mivel valóban, a korábbi időkben voltak olyan - mára már abszurd - szokások, hogy a szeretett családtagok csináltak még egy utolsó fényképet az elhunyt szerettükkel.
Na nem feltétlen itthon Magyarországon, de hallottam, olvastam anno ilyesmiről, noha nem kizárt hogy anno esetleg itthon is volt ilyesmire igény.
Ez mára már morbidnak hathat, és felveti a hullagyalázás kérdéskörét is, de a korábbi időkben valóban nem kizárt hogy nyitottabbak voltak az emberek ilyesmire, ugyanis sokkal erősebb volt a családi kötelék, a kötődés, és ebből nyilvánvalóan az elengedés is nehezebben mehetett, főleg ha nem a természetes életrend szerint zajlott, pl mikor egy szülő kellett eltemesse a gyerekét, ami a legkegyetlenebb dolog világunkban annak, akinek át kell élnie.
Ugyanakkor valamilyen szinten más oldalról meg is tudom érteni, hisz a szeretteinkhez különösen kötődünk, nehéz őket elengedni - még ha muszáj is - és van aki egy kézzel fogható szép képet akar emlékként az - akkor már - elhunyt szerettével, de engem pl kirázna a hideg, mert bennem lenne a tudat, hogy akkor az az illető már nem élt.
Ezért szokás az, hogy az emlékeinkben élnek tovább.
Persze hasonló morbid lehetőségek manapság is vannak, pl mikor valaki otthon őrzi elhunyt szerettének hamvait - bár ez az Ő dolga - vagy ha pl valaki nyakláncként, más egyéb tárgy formájában van szerette mellett, ami szintén kissé morbid, de természetesen szintén az adott egyénre tartozik.
A halál pedig sajnos sehogy sem jó dolog, mivel ha hirtelen éri az embert - már akinek a szerette, felesége, férje, gyereke, ismerőse, hozzátartozója stb az elszenvedője... - azt azt kívánja olyankor, hogy bárcsak el tudott volna tőle búcsúzni, de ha meg fordított a helyzet, akkor azt kívánja, bárcsak ne látná a számára kedves illetőt szenvedni.
Itt lenne egy személyes megjegyzésem:
Hozzáteszem hogy magyar filmeket nem szoktam megnézni, mivel általában a poénok vagy nem érik el azt a szintet, vagy épp túl erőltetettek.
Ha más műfajról van szó akkor meg vagy nagyon adrenalin és izomhiányos az akciójelenet, vagy épp túltolt, de a Post Mortem már csak ezért is érdekes, mert egy nem szokványos tematikájú psziho-horror, ami szokatlan magyar filmek közt.
Úgyhogy nem sok magyar film van amit kedvelek, szeretek, de ami van az mai napig a Miniszter Félrelép, melyet bármikor meg tudok újra nézni.
Ez a Post Mortem, leginkább a témája miatt érdekelt.
De kanyarodjunk vissza a film értékeléséhez.
A film kellően szürke és komor (de színes :D) utálom a régi magyar fekete-fehér filmeket.
A ruhák, jelmezek, lakásban a szobák berendezése, tálak, kályha stb...kellően korhűek.
Mondjuk szóhasználatra nem ártott volna kicsit odafigyelni, mert amikor a kislány olyat mond hogy "fingani", ez szerintem azokban az időkben nem pont ezzel a mai "modern" jelzővel volt illetve.
Vannak benne kis meg-megijesztős részek, de persze lesznek itt keményebbek is, sőt nekem még a hideg is végigment a hátamon nem egyszer - már az ajánlója alatt is - és mikor már azt hiszed nem lehetne parásabb, kiderül hogy mégis.
A paranormális dolgok-téma mindig is vonzottak, de ehhez is érdekesen viszonyul az ember.
Egyrészt szeretne benne hinni, mert valami új, valami szokatlan, valami megmagyarázhatatlan, ellenben ha az a fél vagy akivel megtörténik - és amennyiben hiszel benne hogy az illetővel megtörtént és valós, nem kamuzik stb - nem feltétlenül érzed így, és úgy vagy vele, bárcsak a megszokott, normális - addig lehet hogy unalmasnak tartott - életedet folytathatnád úgy, ahogy addig volt.
Nem voltam különösebbképpen elájulva a filmtől, de nem rossz.
Végig feszült és adrenalinszintet magasan tartja, noha voltak benne olyan részek mikor lenyugodtak a kedélyek, de az ember mégis parázott, mert nem tudta mi lesz a következő dolog.
A filmnek mondjuk kicsit hülye vége van, de nem vészes.
Meg lehet nézni többször is, Én is lehet hogy majd még megnézem valamikor mégegyszer, de az már nyilván nem lesz olyan hatással rám mint most, elsőre.
Jó filmnek mondjuk jó volt, nem okozott csalódást, a cgi animációk is teljesen rendben vannak, ami magyar filmhez mérten nem semmi, lévén sokkal jobb, külföldi nevesebb filmekben is van hogy szarabbak.
S hogy mennyire jó film a Post Mortem?
Nos....ha csak azt nézzük hogy már a trailere is parás és a hideg futkos az ember hátán, sejtheti hogy nem rossz :D
Pár fiatal Oroszországban van kikapcsolódni és New York felé tartanak. Hazafelé Ukrajnán át mennek, majd eltévednek, és a járművük is elakad. Egy közeli kis falut céloznak meg hogy ott töltsék az éjszakát, de hamarosan rájönnek hogy nagyobb gondjuk is kisebb lesz, mint ha a kocsiban maradtak volna éjszakázni.
Véletlenül akadtam rá a filmre. Meg is lepődtem, mert nem tudtam róla. Noha Én a horrort, a parás filmeket nem kedvelem annyira, engem természetesen a helyszín, a téma miatt érdekelt ez elsősorban. Egyaránt láttam az Ideglelés Csernobilban filmet, az Elválaszthatatlanok - vagy más néven Pillangók - című szintén Csernobilos szerelmi szálas filmet, az HBO-s sorozatot, nem olyan rég az orosz változatát és most sor került erre is. A film hasonlóan kezdődik mint az Ideglelés Csernobilban, szintén kézikamerás és éjszakai felvételes szemszögekből. Adott pár fiatal, csak itt annyiból más a dolog, hogy eltévednek és elakad a járművük és egy közeli falut céloznak meg, de útközben úgy döntenek hogy egy tónál letáboroznak és tüzet raknak. Előkerül egy üveg is, lemegy pár korty, kicsit kötetlenebbül érzik magukat, de aztán oda a jókedvnek és elkezdőnek a furcsa dolgok. Egy társuk eltűnik, majd látnak valami furcsát, aztán az erdőn át menekülnek, ahol szintén történik valami és végül a közeli Pripyat szellemvárosban kötnek ki, ahol szintén nem lelnek nyugalomra.
Aki ismeri a STALKER fps lövöldözős játékot és azon belül is az utolsó részt a Call of Pripyat-ot (vagyis Pripyat hív) az tudja hogy a játékban is milyen para volt este az elhagyatott városban kolbászolni. Még ha volt is nálunk elemlámpa, nem tudhattuk melyik ház mögül les ránk egy - vagy több - szempár, esetleg a láthatatlan vérszopó hogy prédájává váljunk. Na most ez a parás helyzet itt is fennál, csak film formájában :D
Ahogy olvastam róla, mások írták hogy a karakterek idegesítőek, ezt Én is alátámasztom volt mikor már elegem volt belőlük, időközben pedig vannak bevágva pillanatnyi paraképek és eredeti régi felvételek is felvillannak. Egy társuk eltűnt, este vannak egy elhagyatott szellemvárosban és furcsa dolgok történnek. Rájönnek hogy bármennyire is elegük van egymásból, csak egymásra számíthatnak. Igazából nem akarok spoilerezni, de nem nehéz kitalálni mi lesz a vége. Mégis viszont egy feszült filmnek éreztem és volt is hol a kezemmel félig eltakarva néztem a monitort, pedig ilyet kb a régebbi ufo-s X-akták epizódok óta azért nem nagyon csináltam. Egyszer meg lehet nézni.
Trailer:
Alapjában véve magyar, vagy angol nyelvű előzetest nem találtam a filmről, de szerencsére szinkronos volt.
Philippe kifinomult, eleganciában élő, gazdag ember, lazán megvesz egy 11 000 eurós tintapaca festményt, egy ejtőernyős baleset után lebénult és segédet keres maga mellé.
Driss egy nagyszájú, vicceskedő, lezser nagydarab színesbőrű, ki az utcán csövezik az ismerőseivel és épp állástalan, lazán veszi az életet, a dolgokat és sokszor a modor is megkérdőjelezhető.
Viszont a sors mégis összehozza őket.
Philippe ápolót-gondozót keres maga mellé, Driss pedig jelentkezik az állásra, igaz eleinte csak az aláírásért, mivel kell a harmadik egy aktuális helyről a segély jóváhagyása miatt.
Hamarosan rájönnek hogy mennyire szükségük van egymásra, hiszen Philippe úgy érzi hogy Driss az a személy akire akár az életét is rábízná - ha elsőre nem is megnyerő - és Driss is rájön hogy több van benne, mint amennyit valójában gondolt magáról.
Máskor is láttam már egyszer-kétszer a borítóját, de nem gondoltam volna, hogy a megnézett filmek közt lesz valaha is.
Bevallom eleinte valamilyen nyálas dráma filmnek néztem mikor láttam a borítót, amikor a tolókocsi mögött állva vigyorogva van ez a nagy darab manus, meg a kifinomult ürge, de miután volt egy kb 2 perces vicces jelenet megosztva az egyik oldalon, megnéztem és már azon is röhögtem, így adtam neki egy esélyt.
A film ráébreszti az embert arra, hogy van olyan aki anyagilag mindent megtehet, megvehet, ám mégsem érezheti magát boldognak - nem feltétlenül csak a bénaság miatt - más akinek meg szegényebb élete van elgondolkozik azon, hogy tulajdonképpen milyen gazdag életet is élhet élményekben, ha nem is anyagilag és mennyit képes változni, fejlődni a korábbiakhoz képest.
2017-ben készült belőle egy másik feldolgozás is, melyet még majd meglátom megnézek-e, azt írták hogy nyomába se ér ennek a francia filmnek.
A film vége felé még voltak vicces jelenetek melyeken röhögtem és volt egy bizonyos szál, mely azt hittem nyitva marad, de szerencsére el lett varrva és felemelő, megindító a film befejezése, valamint a végén látunk egy picinyke pár másodperces videót is az igazi lebénult Philippe-ről és Abdelről (így hívták ugyanis az igazi ápolót, akit Driss formált meg, egy nagy néger formájában).
Bármiféle rasszista identitás nélkül, szerintem azért esett így és Rá a választás, mert ez is azt szimbolizálja, hogy a két ember mennyire különböző és mégis mennyire egymás életének részei lettek, míg ezt egy normál fehér színésszel nem biztos hogy sikerült volna ilyen mértékben érzékeltetni-átadni a filmben.
Egyszer - vagy akár többször is - meg lehet nézni, erőteljes emberi érzelmekkel teli film, humorral fűszerezve.
Sajnos csak eredeti nyelvű ajánlót találtam, magyar felirattal:
Chernobyl 1986 - FILMKRITIKA (by TERENSZ)
A feliratos filmekhez általában többféleképpen viszonyulok.
Noha Én se szeretek olvasni közben, mert olyankor a fontos dolgokról, jelenetekről, vagy alakításokról lemarad az ember, de ha mégis olyan a film hogy érdekel, de nincs belőle szinkronos változat, akkor ilyenkor bevállalom.
De az is jó mikor pl szinkronos, de mondjuk a másik fél reálisan, az eredeti nyelvén beszél benne.
Ilyen pl a Ryan Közlegény Megmentése film melyben a németek szövegei, vagy a Sztálingrád, melyben az oroszok, oroszul, a németek, németül beszéltek, persze magyarul feliratozva.
Már csak azért is, mert ha pl oroszok szerepelnek benne, akkor számomra furcsa hogy angolul beszélnek.
Pl a HBO-s Csernobilnál az első epizódot megnéztem feliratosan, természetesen angolul beszéltek és magyar felirattal, de a másodikat már nem, így újra kezdtem az elsőtől szinkronos változatban és úgy sokkal jobban bejött.
De olyan is volt, hogy pl olyan filmet, melyet tucatszor láttam és kedvenc, végre megnézném egyszer magyar felirattal, eredeti nyelven, de valahogy olyan más, nem bírom rávenni magam, vagy ha mégis, sokáig nem bírom és maradok az eredeti szinkronos változatnál.
Nos mivel itt ilyesmire nincs mód, bevállaltam feliratosan, mert amúgy is érdekel a téma, és az HBO-s változat után, kíváncsi voltam erre is.
Direkt nem olvastam róla kritikákat hogy jobb-e mint az HBO-s változat vagy sem, bár sejthetjük.
Elsőre egy jó minőségű változatot találtam neten erről az orosz változatról, ahol elkezdtem nézni, de kb negyed óráig bírtam, mert valami orosz alápofázás is van, így találtam másikat ami minőségben ugyan kicsit gyengébb volt, viszont valóban csak azok a szövegek vannak, melyeket a színészek mondanak.
Figyeltek a részletekre.
Figyeltek a járművekre, jelképekre, pl a háttérben babakocsit toló anyuka babakocsijára is, de ez nyilván nem volt nehéz, mivel eleve egy orosz készítésű filmről beszélünk.
A ruhák sem kirívóak vagy merészek, a lányok, hölgyek normálisan sminkeltek, a lakások berendezései is a kornak megfelelőek.
Nem hivalkodó sem a tapéta, sem az evőeszközök, tányérok, poharak, sem az ablakon lévő függöny, vagy a konyhában lévő egyszerű kis asztal két egyszerű kis fa székkel.
Az HBO féle verzió, egyaránt koncentrál a tudományos és az emberi oldalára is a történetnek, mivel ott több szemszögből kapjuk az eseményeket.
A reaktoron belül akik a tesztet végezték, a lakosok szemszögéből a kitelepítést illetően, a katonák-munkások oldaláról akik az állatok kilövésében és az erőmű alapjának megerősítésén dolgoztak, valamint tudományos szemszögből Legaszov által, míg itt az orosz változatban - és úgy általában is az orosz filmekben - erőteljesebben koncentrálnak az érzelmi-emberi oldalakra.
Ebben az orosz változatban persze megkapjuk magát a robbanást, a búváros eseményt, Pripyat város kitelepítését is, az igazi (hangosbemondós) alámondással, de utóbbi nem annyira drámai jelenet és kiforrott mint az HBO-s változat és az erőmű alapja alatti építés is kimarad.
Szóval ebben a filmben csak a tűzoltó életének, barátnőjének, fiának látjuk az életeseményét, a reaktor robbanását és a város kitelepítését, valamint a búváros eseményt.
Nem egy nagy film, amondó vagyok hogy az HBO-s persze sokkal jobb, de hogy reálisabb-e vagy épp nem - mivel az oroszoknál megszokott a tényferdítés, a hitelesség megcáfolása vagy nem a valós értékek, állítások közlése (ezt remekül felépítették maguknak az idők folyamán és csak maguknak köszönhetik) így mindenki döntse el maga, hogy melyik a jobb változat.
"A sugárzás gonoszabb és gyilkosabb mint a szén-monoxid.
Előbbi is színtelen, szagtalan, de a sugárzás alattomos és gonoszabb, mivel a folyamata lassúbb, pusztítóbb és fájdalmasabb" - Tóth Ferenc