Altaya-DeAgostini Cadillac Eldorado:
Na erre nem számítottam hogy belefutok.
Épp a lenti szerbeknél jártam, ahol mindig akad valami érdekesség.
Ezt is akkor szúrtam ki, amint a mellettem lévő ember épp nézegette másik 3-4 autóval együtt.
Szugeráltam is phszihés gondolataimmal hogy "Tedd vissza, nem kell az neked!, tedd vissza, nem kell az neked!"
Érdeklődőtt rá egy árat, majd szerencsére visszatette.
Én pedig éltem az alkalommal :D
Én is megkérdeztem milyen árban van és már hoztam is el.
Ez ugyanis az előfizetők részére volt egy ajándék modell, az American Cars sorozatban.
Ráadásul ha azt veszem, hogy még olcsóbban is tudtam megvenni mint általában az itthoni kapcsolatomtól a friss megjelenéses példányokat, akkor okkal és joggal mondhatom rá hogy jó vétel volt.
Még így is hogy tulajdonképpen nem plexiben van, hanem csak egy másik korábbi modell blisztere van ráragasztva.
Talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy miért tudtam jó árban megszerezni.
Meg kell mondjam hogy nekem nem jönnek be nagyon az amerikai járgányok, a maiak közül még annál is kevesebb, de a régebbiek közül van aminél azért elcsábulok.
Böhöm egy nagy Caddy az tény, de még azért - is - vettem meg, mert anno a Wahorn-Fábry páros egy ilyen példánnyal szelte az utakat a Cadillac Drive sorozatban, ami egy 12 részes reality-túra volt.
Szerettem és nyomon követtem mindegyik epizódot, persze az oroszt szerettem legjobban.
Persze leginkább a keleti-balkán régiót szerettem :D meg amikor kimentek a piacra és vehettek harckocsizó sapkát, vagy akár AK-47-est is :D
Azért is szerettem a sorozatot, mert - noha a Wahornt és a Fábryt nem volt mindig kellemes elviselni a műsorban - hanem mert sok érdekes emberrel találkoztak, még ha ideológiailag, fejlettségileg, társadalmilag mások is.
Különböző kultúrákat, nézeteket, szokásokat mutatott be - számomra - a műsor.
De lássuk a járgányt:
A színválasztás furcsa kissé, de elmegy.
Még mindig jobb mint ha rózsaszínben, noha volt rá alkalmam egyik alkalommal meló után hazafelé, egy kajás pihenő alkalmas megálláskor látni egyet olyan változatban.
Elől szép dupla lámpákat kapott és jó és szép a nagy króm lökhárítós-hűtőmaszk kombó.
Kapott egy kék Californiai rendszámot és sárga irányjelző berakásokat.
Oldalt is van egy külön króm berakás, rajta a - gondolom - helyzetjelzővel.
A kerekek is szépek, fehér peremes gumik, belül krómos és a színnel megegyező, Cadillac emblémás logóval.
Igaz ez nem feltétlen rugós és fordítható hogy mi nézzük a vezető ülésből a színes oldalát ahogy András mondta :D
Szép a mocitetőn szépen kialakított csodaszép Cadillac embléma is és megkapta a motorháztető formát követő ívelt festést is, sőt a hűtőmaszk felett az Eldorado feliratot is.
Belsőt illetően semmi extra, bézs üléses belső kialakítás, piros kormány-műszerfal résszel, melyen jól kivehetők a részletek, de nincs kipingálva.
Természetesen itt is jön a formát követő szép festés és a Cadillac emblémát is megkapta, valamint jobb oldali lámpa felett az Eldorado feliratot.
Hátul szép a szintén krómos lökös, rajta a pirosas résszel és szép ezüsttel szegélyezett üveglámpákat kapott.
Ennek nagyon örülök, mivel korábban láttam egy változatot, és annál talán festett, vagy króm elemre pingált volt, ami szerintem nem olyan szép mint inkább így.
Kapott egy dupla tolatólámpás berakást is, közte a szintén Californiai rendszámmal és a két kipufogó is jó az alján, valamint a bal szélső krómos-lökhárítós elem előtt szintén megkapta az oldalára az Eldorado feliratot.
Remek példány :D
DeAgostini Skoda Felicia MTX Cabrio:
Eredetileg ez is Peet cimborától lett volna beszerezve, de nem bírtam kivárni.
Így miután a bejáratnál kb sikerült is beszereznem, majd felmentem az emeletre, jeleztem is Peet-nek hogy nálam ezzel már ne tervezzen.
Érdekes hogy ezt is megélte a sorozat, mivel nem tudtam hogy a Felicia példányból volt cabrio verzió is, és hogy meg is élte a sorozat, nagyon jó.
Persze ez is már az Octaviás hűtőmaszkos és ez is piros színben jött ki, ami már picit unalmas a Felicia példányt illetően, lévén hogy az 5 ajtós és a kombi is pirosban volt, de talán mégis abban a legismertebb.
Természetesen csak a vakus fény miatt tűnik olyan narancs szerűnek a színe.
Elől jó kis lámpákat kapott, alatta ezüst kiemeléssel, szép a króm hűtőmaszk rajta a Skodás logóval.
Alulra két kis ködlámpás berakás került, kapott rendszámot és a fekete díszítőcsík is jól sikerült.
Oldalt szintén követi az autón, de ott kissé vastagabbra sikerült, lévén ott megkapta az MTX Cabrio feliratot rajta.
Elsőre egyébként nem tűnt túl ígéretesnek a vastag szélvédőkeret miatt, de szerencsére jobb lett mint a képeken.
Hátul szép reálisan kialakított hátsó lámpákat kapott, melyeket végre már nem kell helyrehozni.
Gondolom sok visszajelzés volt a hiányzó fekete rész miatt, hogy ennél már tudtak rá figyelni, sőt ahogy megfigyeltem némelyik kombinál is már megfelelően fekete volt.
Előző KMO börzén láttam is egy bontatlant melynél meg is lepődtem hogy annál már jó volt.
Nekem még javítanom kellett korábban.
Szintén jó a fekete rész, rajta a Felicia felirattal és jobb oldalon az MTX Cabrio feliratokkal.
Szintén kapott egy rendszámot és itt is fut a fekete díszítőcsík és egy kipufogó is került oda.
Természetesen ennél is terveztem hogy lecserélem "alap felnis" Skoda felnikre, de sajnos nem maradt már annyim - pedig úgy rémlett hogy még erre elég lesz, de mégse - de aztán le is tettem róla, lévén lehet hogy egy cabrio hülyén nézne úgy ki, így mégis marad ezzel a kerékkel.
De nincs kizárva hogy valamikor mégis megjátszom azt a lehetőséget :)
De még nem végeztünk.
A belső igényesen kialakított, fekete kormány, sebváltó, kézifékkar, és bézs belső, melyen minden jól kivehető.
A szellőzők, a kapcsológombok, minden.
DeAgostini FSO Polonez Caro Orciari:
Meg kell mondjam, hogy ezekkel a Polonezekkel úgy vagyok, mint a régi Dacia példányokkal.
Ha ingyen adnának egyet se kéne, de mégis mikor az adott országban voltam - természetesen a Dacia-t értendően Romániában ismerősöknél, vagy anno Auscwitzba való kiruccanáskor a Polonezt illetően a Lengyeleknél - idővel már valahogy mégis elkezdtek tetszeni :D
Elég sz.r esős idő volt aznap, és börzés reggelemet se úgy indítottam ahogy szoktam, mivel gondoltam most kicsit spórolósabbra vesszük a reggelizést, hogy mégse költsünk annyit.
Miután odaértem, sikerült egy helyet találnom a közeli lakótelepen, majd miután bementem az oldalsó bejáraton, első dolgom volt hogy a kabátomat és a pulcsimat betegyem a ruhatárba, persze figyelve rá hogy lehetőleg minden ami érték, nálam maradjon.
Persze a börzén már így is sokan voltak, és megint persze volt nem egy olyan egyén aki nem mer odamenni közel az asztalhoz és fél méterről bámészkodik, kivagyok az ilyenektől.
Na gondoltam gyorsan fel is battyogok az emeletre, talán még nincsenek ott olyan sokan, de persze Peet cimbora előtt már sor volt.
Ki is hagytam - elsőre - addig mentem még köröket felmérni a terepet, majd később Schwarzi módra visszatértem :D
Ki is ment a fejemből hogy ez a Polonez ott lesz - és Peet is mondta korábban - csak most tényleg úgy összejöttek a kiadások, hogy csak azt az egyet terveztem - eredetileg - amiért mentem volna.
De mivel az illető azt nem hozta el, így akkor azt az összeget át tudtam csoportosítani egy mostani beszerzésre és akkor majd gondoltam az halasztódik, melyet le is tisztáztam az eladóval.
Szép ez a Polonez, jó hogy ilyen különféle változatait kihozzák.
Akár a kombi, a korábban bemutatott másik változat, vagy ott volt a sedan, mely nekem is meglepetés volt, mivel nem is tudtam hogy olyan is volt.
Elől szép lámpákat kapott, széleken sárga irányjelzős kialakítással.
Szép az FSO emblémás színre fújt hűtőmaszk is, belül a fekete rovátkás rész kiemeléssel.
Alul kapott két kis ködlámpát, rendszám is került rá és oldalt az irányjelzők és a kilincsek is ki lettek emelve.
Tetőre kapott egy jó kis antennát.
A kerekeket illetően korábban már a kombinál volt róla szó, hogy talán egy picit nagyra sikerültek, szerintem ez ennél is így van, egy nagyon kicsit lehetnének kisebbek, de elmegy.
Hátul szép lámpákat kapott, a modellen égőhelyes kialakítással, és a lámpán reálisan megcsinálva a megfelelő égőelosztások szerint.
Kapott egy színre fújt spoilert is a farára, megkapta az FSO Polonez feliratot és jobb oldalra az 1.6 GLI felszereltség jelzést is.
Érdekes hogy a Caro feliratot a C oszlopnál - vagy ez már D? :D - kapta meg :D
A lökhárítón kialakították a kis vonószem kialakítást és persze a kipufogónak kihagyták ott a helyet is.
DeAgostini Vw Vento:
Ennek nagyon örültem mikor láttam hogy majd érkezik a Vw kiadásban.
Annak már kevésbé, hogy olyan ikonikus autó mint pl a Vw Golf II kimaradt belőle, csak a kevésbé ismert G60, vagy a kedvelt Country emelt felfüggesztéses változatban jelent meg (mondjuk ez jó pont volt hogy olyan változatban), de alap 3 vagy 5 ajtós változatban egyáltalán nem volt benne.
Amondó vagyok, hogy egy sorozatnál kellenek az alap típusok, és utána ki lehet hozni más különféle variánsokat belőle.
Ezt a Vento példányt egyébként feketében láttam először - természetesen Jetta néven - mivel a mexikói sorozatban is megjelent, ám náluk - ahogy a Bora és ez is - Jetta néven futott.
Gábor Csaba Németh kollegával bizniszeltem le, noha korábban beszereztem egyet Én is eladásra, vagy esetleg valamilyen modellre cserélve, afféle befektetés gyanánt.
A héten nem tudtuk pénteken összehozni a találkát, így abban maradtunk hogy akkor börze.
Be is futott Gábor, majd említette hogy kimegy a kocsihoz érte, mivel messze sikerült megállnia, de már eltelt vagy fél óra, hívtam telón is, face-en, de semmi reakció nem érkezett.
Így azt hittem nem lesz belőle semmi.
Miután végre sikerült elérnem, megbeszéltük hogy a börze bejárata elé kijön - mert Én időközben már a beszerzett modellekkel, amiket Ádám Szegedi barátom számára intéztem - kimentem a kocsimhoz és ott üldögéltem még kicsit - elindultam és tettem vagy 1-2 kört.
Említettem is Gábornak hogy jöjjön ki a bejárat elé, adom a pénzt, veszem át a modellt és már megyek is.
Természetesen még mielőtt eldöntöttem volna melyik lesz a saját Vento példányom összevetettem őket és akkor láttam hogy a Gábortól átvett példánynak hiányzik az egyik ablaktörlője.
De aztán azt is láttam hogy szerencsére megvan a dobozon belül, így majd csak vissza kell rakni :D
Elől jó kis lámpákat kapott, szép a Vw embléma is, fekete díszítőcsík kiemelést kapott ami fut a lökösön, oldalt és hátul is, valamint alatta egy osztott helyzet-irányjelzős kialakítás is helyet kapott benne.
Kapott egy márka-évszám rendszámot és alul is feketével ki vannak emelve a részek.
A felnik is jók, oldalt irányjelző és kilincsfestések is vannak.
Hátul szép reális lámpás kialakítás, alul piros, felül sárga, bentebb fehér, és persze egy fekete keresztirányú elválasztással.
Szintén szép a Vw logó és a Vento GLX felirat is a megfelelő betűtípussal kiírva.
A kis ezüst kipufogó is jó, ezenkívül belül is jó, mivel kék üléseket kapott.
Azt persze le se tagadhatná hogy a "malac Passat" utódja, hisz a formája és a lámpás kialakítása nagyon hasonló hozzá képest :D
Így erre Én mindig úgy tekintettem, hogy a "malac Passat" frissebb Passatja :D
Pedig nem :D
Elérkezett hát egy újabb KMO börze.
Már nagyon vártam, ugyanis volt jó és rossz élményem is.
Egyrészt sikerült ismét elhelyezkednem egy cégnél, másrészt sajnos az autóm, a kis Suzukim összetört egy idióta balf.sz BMW-s miatt - nem mellesleg nővérem autóját is egy olyan alázta le - így a tervezett Németországi kiruccanást is inkább lemondtuk, arról nem is szólva, hogy kérdéses volt a munkába járás, intéztem az autó eladását, átiratását - nem egyszer megkönnyezve - és a modell átvételek-beszerzések is úgy volt hogy lehet tolódni, vagy halasztódni fognak, mert persze most más volt a fontossági sorrend.
Szerencsére az autó téma megoldódott a Világ Legjobb Édesapja jóvoltából, és ezt nem csak azért mondom mert rögtön sikerült egy másik autót kinézni - melyet természetesen havi lebontásban törlesztettem neki - így pedig az egyik Legenda börzére is már azzal mentem ki, valamint a II. alkalommal megrendezett Óbudai Közösségi Házban lévőre is azzal néztem ki.
Vártam már a KMO-t, mert rá következő héten sajnos hétvégén is dolgoznom kellett, mindkét nap, mivel az éves leltár volt a cégnél betervezve.
Noha hétvégén nem szoktam dolgozni és mindig olyan melóhelyet igyekeztem találni ahol napi 8 óra munka és hétvége szabad.
Persze ismerek olyanokat - családon belül is, meg volt kollegákat illetően is - akik esetleg hétvégén is dolgoznak, vagy 12 óráznak és noha olyankor nem olyan lebontásban dolgoznak mint mások hétfőtől-péntekig, de az nem embernek való.
Így hát nagyon vártam a KMO-t, mert a következő hét éreztem hogy kemény lesz.
Ha nem is munkát illetően, mivel a hétköznapok közt is vannak nyugisabb és keményebb napok, hát azért, mert akkor hétvégén is meló lesz.
Emberem előtte egy-két nap erre is járt, adott némi lóvét is, mivel sajnos nem tudott jönni, így beszerzéseket is intéztem.
Természetesen először magamnak nézelődtem, de nem nagyon volt amit beszereztem, inkább csak két lebeszélt modellért mentem.
Reggel szokásomhoz mérten a közeli Mekiben kezdtem egy McReggelizéssel, majd utána kényelmesen elindultam a börzére.
Lássuk mik is jöttek:
DeAgostini Skoda Octavia RS I:
Miután lent "körbekolbászoltam" felmentem az emeletre, ahol Ivkovic Péter cimborám szokásos helyén volt és már mentem is hozzá :D
Mint már korábban említettem, ha odafigyelsz a részletekre, akár többször is el lehet adni ugyanazt.
Ezt már mondtam a Favoritnál ahol volt a zöld, a más hűtőmaszkos fehér, a fekete BlackLine és most itt az Octavia is, ahol volt egy simán és most jött az RS más lökössel, felnikkel.
Szép lámpákat kapott alatta égőhelyes kialakításokkal és szélen kis sárga irányjelzős kialakítással.
Szép a króm hűtőmaszk és rajta szép a logó is, sőt még a kis külön jelzést is megkapta rá.
Jók a felnik is, nagyon tetszenek.
Hátul szintén szépek a lámpák ahogyan kell, bár ismét láthatók hogy a behelyezések, kialakítások nem a legjobbak.
Szép a logó, csomagtartózár pöttyöt is kapott és az Octavia felirat is ott van alatta a kis RS felirattal és persze a spoiler se maradhatott le róla.
A hátsó lökösben baró a kipufogó is.
Mint említettem ismét vannak nem tökéletes kialakítások, az első lámpák alatt enyhe kis ragasztó-fólia féle maradványok,
a hátsó lámpáknál pedig nem tökéletes beillesztések.
Ezt könnyen lehet orvosolni, mivel az első lámpáknál elkent vég van, hátul pedig a réseknél egy kis tűvel óvatosan könnyen ki lehet kapni a hátsó lámpákat.
A kis ragasztásos-fólia szerű részeket is óvatosan le lehet húzni a kialakított lámpás részekről.
Az üveg lámpákról ismét lecsippentettem a kis peckeket hogy simábbak legyenek az illesztések.
Így azért már sokkal jobb :D
Ixo Ford Sierra Ghia kombi:
Mikor kijött ez a Sierra, nagyon meglepődtem.
Egyrészt azért, mert ez a típus valahogy még nem volt modellben, másrészt azért, mert rögtön egy Argentin újság mellékletes kiadásban jelent meg, így éreztem hogy nem lesz beszerezhetetlen modell, ráadásul még jó áron is ki tudom fogni.
Persze később az Ixo is kihozta - mert többségében ama gyártó gyártja őket - és korábban is mutattam már ilyen közös variánsokat.
Ilyen volt pl a sötétkék és ezüst Ford Escort kombi párosa, a fehér Ford Escort és a bordó közöse, vagy épp a kissé sportosabb Escort piros és fehér két példánya.
De ott volt még a Vw T4 mely Ixo változatban ezüstben jött ki, a Vw Hivatalos Modellgyűjtemény kiadásban meg zöldben volt, vagy épp a cseheknél futó Skodás sorozatból a Felicia, ami az újságos változatban pirosban, Ixo változatban ezüstben érkezett, de melynél persze akár az újságos kiadásnál, akár az Ixo-s kiadásnál szükséges volt némi hátsó lámpa feljavítás, mert nem tudtak rá figyelni.
Ezt még egy újságos kiadásnál talán meg tudná az ember bocsátani - mondjuk Én nem - mivel olcsóbb kiadás, de mikor ugyanaz a gyártó, kihozza sajátjaként, ami egy márka, egy név, akkor már sokkal inkább zabos tudok lenni.
Ráadásul nem is feltétlen éri meg a később megjelenő Ixo-s kiadásban megvenni (erről később még szót ejtünk).
Láttam persze, hogy később Ixo-s kiadásként is érkezni fog más színben, annál gondolkoztam is, de végül is nem szereztem be, majd később kijött még egy színben, melyben már jobban tetszett.
Így Tokodi János modelljeim.hu oldalát természetesen mindennap csekkolom az újdonságok, vagy a várható megjelenések-rendelhető kategóriákat illetően és meg is láttam nála.
Van az Animal Cannibals számában a "Péntek, az Én napom" szöveg és ezt valóban Én is úgy éreztem aznap.
Igaz kissé fárasztó volt az a nap, ami miatt mégse éreztem úgy teljesen az Én napomnak, de mivel modellel tértem haza, mégis az volt.
Előtte is terveztem már átvenni, írtam is Janinak hogy melóhelye felé ha járok akkor beugrok érte, de ezt sose tudom előre, csak aznap reggel, hogy milyen köröm lesz, vagy merrefelé.
Így hát elérkezett egy szerda, de nem tudtam arra vetődni, csütörtökön se jött össze és annyiban maradtunk hogyha pénteken se tudjuk összehozni, akkor maradunk a börzés átvételnél.
Szerencsére pénteken csak egy helyre kellett elugorjak beszállítandó cuccért és utána tudtam úgy visszafelé menni, hogy beugorjak a járgányért.
Igaz az utána lévő kis pakolás - mivel az egyik irodista költözött és abban kellett némileg kicsit besegíteni - nem volt kellemes, de mégse bántam annyira, mikor rá-rápillantottam a táskámra amiben ott volt a kis Sierra :D
Elől jó kis lámpákat kapott, bár ilyen esetben jobb lenne a krómos berakás, mert ha az autó világos színű - fehér, vagy ezüst, szürke - akkor kevésbé emelkedik ki megjelenést illetően, de így se rossz.
Szép a mattszürke lökös, rajta egy ezüst díszítőcskkal és benne külön helyzet-irányjelzős lámpákkal.
Ez tetszik hogy nem festve alakították ki, hanem kis külön üveg berakásként.
Kapott egy kis Sierra rendszám plakettet is.
Az embléma is szép.
Hátul szép reálisan kinéző hátsó lámpák, a megfelelő kialakításban, ott a Sierra felirat a megfelelő betűtípussal és alatta a Ghia felirattal.
Jobb oldalon szintén jó a Ford logó és szintén megkapta a Sierra feliratos plakettet, ezen kívül a rendszám feletti takaró elem is szépre sikeredett, középen meghagyva egy kis zárpöttyel, valamint a rendszám két mentén is kapott egy kis fekete festést a megvilágító rész.
Jó a kipufogó is.
És akkor persze már elő kellett keressem a korábbi újságos sorozatos bordó kiadást a közös képre.
Mint előzőleg említettem, néha nem értem az Ixo üzletpolitikáját, mivel oké, kihoz egy ilyen típust, de egy olcsó újságos kiadásban, később pedig sajátjaként, de a saját kiadásnál nincsenek olyan érdemi különbségek ami miatt megérné megvenni a drágább saját márkásként kihozott változatot.
Arról nem is szólva hogyha valaki megvette az olcsóbbikat, utána miért kéne neki a másik ami drágább?
Ha meg fordítva lenne és Ixo-s változatban hozná ki először az olcsóbbik nem kéne senkinek, bár arra még mindig több az esély hogy akkor többen szereznék be később az olcsóbb kiadásban.
Én mégis azért szereztem be idáig ezt-azt, mert nálam a színe a leginkább a mérvadó egy modellnél hogy jön-e abban is, vagy kihagyom.
De nézzük tovább:
A lámpák mindkettőnél szépek, bár a bordónál - színe miatt - jobban kiemelkednek mint a mostani ezüstnél.
A lökhárító is jó rajta az ezüst díszítőcsík festéssel, de ami érdekes, hogy a bordónál egy sárga oldalsó helyzetjelző is helyet kapott ott, ami a mostaninál nincs.
Viszont a mostani ezüstnél erőteljesebb és szebb a lökösben lévő helyzet-irányjelzős berakás, mivel megjelenésben erősebb.
A Ford embléma egyaránt jó és szép mindkettőnél, bár az ezüst változatnál még a hűtőmaszkot körülölelő rész is külön ki van emelve, a bordónál nincs.
Hátul - ahhoz képest hogy a bordó újságos kialakítás (és ezt imádom nagyon bennük) - szintén megvan csinálva szépen mind formára, mind reális égőelosztásra a hátsó lámpa szépen ahogyan kell.
Ez nagyon tetszik hogy nem intézik el egy sima pirossal mint esetleg némely más sorozatos modellnél, hanem figyelnek rá.
Érdekes hogy a bordónál más irányba áll az ablaktörlő, ez nem tudom egyedi hiba-e vagy csak az enyéimnél van így, ezen felül a rendszám melletti kis bütykök nem lettek feketével kiemelve.
A kilincsfestéseket ugyanúgy megkapta az olcsóbbik bordó kiadás is, ahogy a kerekekre is odakerült ugyanúgy a Ford logó is.
Ami érdekes különbség még az az, hogy a mostani "igényesebb" ezüst változat, nem fotómaratott ablaktörlőket kapott ahogy eddig megfigyelhető volt az Ixo-s változatoknál, hanem ugyanúgy műanyag ablaktörlőket.
Ezen kívül érdekes megnézni hogy a bordó - ami az olcsóbbik kivitel - megkapta a fekete kis rovátka festéseket a lámpák előtt, amik most az ezüstnél nincsenek, annál viszont színre fújtak lettek a tükrök.
A belsőt illetően is akartam volna csinálni egy összehasonlítást, de sajnos hülyén alakították ki alul a csavaros helyeket, ugyanis a kombinál hátul a két sarkán vannak a csavarok és az egyiket csak úgy lehet kicsavarni, ha feláldozzuk a kipufogót.
Így ezt inkább hagytam és így csinálok egy közös összehasonlítást.
A bordó - olcsóbbik kivitelnél - látható hogy szép a kormány és a műszerfal kialakítás.
A mostani ezüst változatnál más színű belső kialakítást kapott és ezzel szemben más színű kormányt.
A műszerfal-középkonzol egyaránt mindkettőnél szépen kialakított - lévén ugyanaz - de az ezüstnél feldobja a más színű kormány.
Ezzel ellenben óraegység kialakításokat vagy ilyesmiket ne keressünk mivel nincsenek, pedig egy Ixo-s kiadásnál már elvárná az ember.
Úgyhogy ezért mondtam korábban hogy nem feltétlen éri meg a későbbi Ixo-s változatban beszerezni, mivel nincsenek olyan égető különbségek és az olcsóbbik újságos kivitel is hozza azt külsőleg és megjelenésben amit kell, így nem feltétlen éri meg a drágább változat.
3/3 - Norev Citroen Berlingo:
Még épp csak megvettük a Seat és DS példányokat, mikor is felnéztem Berlingot keresni a netre és rá is találtam erre a kicsikére.
Igazából semmi különös.
A Berlingo - és a Peugeot Partner - változatok is csak azért jönnek be, mert legelső munkahelyemen raktárosként dolgoztam és volt hogy néha kimentem kiszállítani a kis - már faceliftes orrú - furgon változattal, vagy épp a Főnök aranybarna - szintén faceliftes orrú - ablakos változatát vezettem és meglepően tágas egy autó.
Így mondhatni az emlék is közrejátszik hogy miért kell egy-egy Berlingo vagy Partner - ami ugyanaz, csak más motorral - mert formára is tetszik és emlék is van vele.
De most jelen esetben mégsem ez volt ami miatt kellett, de majd kitérek rá.
Elől jó kis lámpákat kapott, enyhe ezüst aláfestéssel.
Ezért szoktam mondani, hogy fehér autóknál szükséges kiemelni az alatta lévő részt, mert itt is jelen esetben a vaku erős fénye miatt elveszik a körvonalainak részlete és csak a berakás helye tudatja velünk hogy ott lámpaüveg van.
Szép a kis hűtőmaszk rajta a Citroen emblémával, mely ki van emelve ezüsttel, bár nem a legjobb.
Rendszámot is kapott, valamint két ködlámpa berakást is, melyet feketére csináltak.
Szép oldalt a sárga irányjelző, az autó oldalán futó fekete díszítőcsík természetesen külön műanyag berakás, nem festett.
Hátul szép lámpákat kapott a kis tolatós-irányjelzős fekete rész kialakítással, jó szintén a rendszám - természetesen itt már sárga alapon - és jobb oldalon látható a Berlingo felirat is, természetesen a megfelelő betűtípussal.
Bal oldalon ott van a Citroen felirat, csak nem látható az erős fény miatt.
Tetszenek az ablakok is, hátulra kapott egy fűtőszálas hátsó szélvédőt, ablaktörlőt és fent egy féklámpa csíkot.
Elsőre nem nagyon akart gurulni a "gurulás teszt" elvégzésekor, de csak kicsit be kellett járatni.
S hogy miért kellett most ez a fehér?
Nos említettem hogy ugye van vele emlék és vezetési élmény is, a - faceliftes orrú - céges változattal és ilyen ablakos variánssal is, de most mégse emiatt kellett ez a fehér.
Hanem mert itt van a Vitesse Peugeot változata is.
Ugyanis a Vitesse és a Norev között egyértelmű hogy van azonosság.
Le se tagadhatnák.
Teljesen ugyanaz a két autó, de korábban is említettem már ilyesmire példát, egy Norev és egy Universal Hobbies Renault Espace modellt illetően.
Persze a mostani Norevnél némileg más az antenna, nincs kipingált üléshuzat és egy nagyon picit alacsonyabban is van hasmagasságot illetően, de teljesen ugyanaz a két modell.
Látható hogy a ködlámpa berakások is ugyanúgy megvannak és a másiknál is feketék.
A bal hátsó lámpa felső oldala-felső széle picit más, de ez egyedi különbség, nyilván ilyenre sikerült, ezenkívül a Norev változatnál természetesen a csomiajtó alsó része feketére lett kialakítva a lökhárító ívét követve.
3/2 - Norev DS9 E-Tense:
Egy ilyen DS9-est is régóta vadásztam, de idáig nem sikerült jó vagy elfogadható árban kifognom egyet.......mostanáig.
Ugyanis mindig magas árakban láttam - természetesen csak a modell árát illetően - annyit pedig nekem nem ért meg ez a kicsike, hogy még akár egy pakk részeseként is beszerezzem.
De most sikerült egy eladót találjak, akinél a maximum alatti árban volt, több is volt neki, így szállítással is még mindig olcsóbban sikerült megvennem, mint ha amúgy csak a modellt vettem volna meg + még szállítás.
Így végre beparkolt.
Persze feketében is lehet találni, de Én egy ilyen "crystal pearl" ezüst változatra vágytam inkább.
A DS-ről leginkább a Citroen jut eszünkbe mint típus, és nem is állunk messze tőle, mivel a DS mára egy különálló márka lett úgy, mint a Seatnál a Cupra.
A Norevekről az utóbbi időben nem voltak pozitív tapasztalataim, mivel ugye nem egy új kiadásuk tetszenek, legyen az Renault, Dacia, vagy Citroen-Peugeot, de számomra elvéreztek a karosszériából eredő tükrös és főleg a széleken gumi mintázatra hajazós, ám de műanyag kerekes változataik miatt.
Viszont érdekes hogy vannak modellek, melyeknél mégse merték ezt megjátszani, jó példája erre a mostani DS, vagy a már korábban mutatott Renault Talisman.
De ennek legalább örülök, hogy még tudnak jól és jó kocsikat kihozni, csak nem értem a többinél miért kell rontani a kialakítást.
Szép lámpákat kapott, alatta krómos égőhelyes berakással, sőt még a lámpákon a világítás is imitálva van rajta lévő festéssel.
Jó tigrisfogra hajazó kialakítás is, bár az már festett.
Bizonyára nagyon macerás, vagy kivitelezhetetlen lett volna üvegből, de nem lett volna rossz, mindenesetre így is szép.
Szép a fekete hűtőmaszkos kialakítás, rajta az ezüst DS feliratos logóval és kapott egy típus rendszámot is.
A mocitetőn íves hosszanti ezüst festéses kitüremkedés, a végén kis króm berakással.
Hátul szép lámpákat kapott, rajta szintén megcsinálva a világítás imitálásával és szép az alul-felül követő ezüst díszítés is.
Szép az E-Tense felirat, a DS logó és a DS9 típusjel is jobb oldalon.
Jól néz ki alul a fekete alsó rész, benne az ezüsttel kiemelt kipufogós kialakítással és persze egy enyhe piros prizma festéssel.
Fent kapott egy tetőablakot, valamint a hátsó szélvédőnél fent, nem tudom azt a két kis piros rész mi akarna lenni, de jól néz ki.
Látható az oldalablakos kialakításon is, hogy minőségi modellel van dolgunk, ami nyilván egybeüveg berakás, krómos széllel.
És erre csak ráerősít az, hogy belül is igényes a tér, akár a sebváltós kialakítást illetően, akár a kormány-műszerfalat illetően, melyen látható hogy mennyi minden meg van csinálva.
Az óraegységek, ezenkívül a kormány is szép, megcsinálták rajta nem csak az ujjakhoz közeli kapcsolókat, hanem még a kis DS jelet is megkapta rá középre, az előbb említett sebváltós részről nem is szólva.
De még a felnik is remekül néznek ki.
Egyedileg kinéző felniket kapott, csavart kialakításban, azon pedig minden második küllőn teljesen középig befutó ezüst festéssel és középen a kis DS jellel.
Igazából Én se tudom megmondani miért kellett nekem egy ilyen modellben, de ha formára tetszik egy ilyen szedán-coupe jellegű masina, akkor nem utasítom el, akkor sem, ha egy kevésbé ismert márka példánya.
3/1 - Altaya Seat Toledo II 2.0 TDi:
Seat Toledo példányt már korábban mutattam Minichamps változatban, mely persze igényesebb - a rendszám kihagyást kivéve - és érdekes is, hogy egész jó árban ki lehet fogni őket.
Érted?
Egy Minichamps modellt, melyeknek általában 10 000 körüli a közép árfolyamú értékük.
Szóval nem is akartam elhinni.
Igen, de Én szerettem volna egy ilyen Altaya Seat sorozatos Toledo példányt is, mivel korábban összejött a Cordoba, a régi Toledo és most ez, ezekre mindenképp vágytam modellben.
Persze még vannak más típusok, de azok nem igen jönnek be, de azért még pl az Alhambra két generációja szintén a repertoáramban van.
A Salvat Argentin sorozatból jött a szintén kicsit későbbi Cordoba, mely szintén kedvenc még a régi Colin McRae Rally 2-es játékból, melyben sokszor azzal nyomattam, de a Minichamps féle Toledo példány után vágytam egy ilyen változatra is.
Elől szép lámpákat kapott kis krómos égőhelyes berakással, kis irányjelzős beütéssel.
Szép a külön hűtőmaszkos rész a lámpáktól bentebb és persze a külön orrban lévő Seat emblémás berakás is.
A Seat logó is szép, jól kivehető.
Kapott egy rendszámot, szép a díszítőcsík vonalvezetés is és alul is jól meg vannak csinálva a kialakítások.
A kerekek is jók, tetszik ez az 5 küllős csillag felni, megkapta rájuk a Seat logót és mögötte még a tárcsafékek is láthatók.
Hátul szépen megcsinált hátsó lámpás berakás mely végigfut a csomiajtón, de látható hogy a csomiajtó vonalvezetése is ki van alakítva az üvegen.
Természetesen az irányjelző-tolató részt meghagyták és alatta az égőelrendezéses kialakítás is enyhén kivehető.
Szintén ott a rendszám, szép a Seat felirat és a logó is, valamint jobb oldalon a Toledo típusfeliratot is megkapta és a díszítőcsík vezetése is szintén szép.
Fentre kapott egy antennát mely picit talán lehetne rövidebb és a fűtőszálas hátsó szélvédő is jó.
Persze megjelenésre egy kicsit szögletesebbnek vagy inkább nem annyira formásnak tűnik a hátsója a Minichamps változathoz képest, a Minichamps változatnak pedig leginkább a rendszám hiánya a legnagyobb hibája, de ezt mindenki döntse el maga melyik tetszik jobban, nekem bejön ez az Altaya változat is :D
Altaya Ford Contour:
Korábban is láttam már ezt a járgányt, de úgy voltam vele, hogy nem annyira fontos hogy meglegyen, lévén nem az egyik legszebb Ford.
Persze azt mondanom sem kell hogy amerikai típus, tehát itthon, vagy Európában még a lottó ötösre is nagyobb volt az esély mint hogy találkozzunk vele.
Később aztán felbukkant egy ismerős oldalán, egész jó árban, sőt később láttam hogy egy frissen induló mexikói kiadásba is belekerül, de nem vágytam rá különösebben.
Viszont a KMO-n még barátibb árban találtam és annyiért már gondoltam elhozom.
Nem tudom mire gondolt a költő mikor megalkotta ezt a típust, mert valljuk be, nem a legszebb Ford.
De talán mégis ez fogott meg benne - na meg a jó ára - hogy miért jött most velem, hisz ha még nem is az egyik legszebb típus, ez is jó lehet hogy valakinek van, és eljuthat vele akkor és ahova akar :)
Ugyanakkor vannak ilyen modelljeim melyek a valóságban nem tetszenek, mégis valahogy modellben jól néznek ki.
Elől jó kis lámpákat kapott, ezüst alátéttel és sárga irányjelzős kialakítással.
Jó a kis hűtőmaszk rajta a Ford logóval.
Rendszámként kapott egy típusfeliratot.
Alul a lökhárító alatti bemélyedés és ködlámpás mélyedések is jók, noha sok mindenre nem kell ott számítani.
Hátul a formás kialakításnak megfelelően, kapott szép piros lámpákat, rajta meghagyva belül egy kis tolatós rész kihagyással.
Jó a Contour GL felirat is és jobb lámpánál szintén ott a Ford logó mely az autó színe ellenére is jól kivehető.
Ezenkívül a jobb lámpa alatt a zárpötty is ki lett emelve, ahogy a jobb oldalán lévő antenna rész is.
Az ablakon és a belsőben kapott egy féklámpás kialakítást.
Ahhoz képest hogy nem egy nagy szám, mivel nincs se díszítőcsík, se kilincs kiemelés, vagy ilyesmik, belül érdekes hogy a kormány mögött azért kapott egy óraegységes kialakítást.
Nem egy szépség, de a jó ára miatt mégis egy újabb érdekes példány a gyűjteményben :D